این شاید بهترین توصیه باشد، و به تمام اصول دیگر نیز گره خورده است. تلاش نکنید طراحی لوگوی شما کار بسیاری انجام دهد: لوگو نباید همهی وجوه تاریخ شرکت را منعکس کند یا لزوما نشان دهد همه محصولات و خدمات شما چه چیزهایی هستند. لوگوی یک شرکت کامپیوتری همیشه نباید یک کامپیوتر را نشان دهد (اپل کامپیوتری در لوگویش ندارد). یک لوگوی پیچیده، نه تنها توزیع و تکثیرش مشکل است، بلکه برای درگیر کردن مخاطب نیز ضعیف عمل خواهد کرد.
البته که سادگی در بسیاری از موارد طراحی موثر و مشابه قابلیت های سادگی در لوگو عمل میکند اگر شما یک طراحی بنر داشته باشید ، یا حتی قرار باشد ست اداری که شامل طراحی کارت ویزیت ، بروشور، کاتالوگ و … می باشد به همین صورت می باشد .
تشخیص آسان در لوگو های ساده
طراحی ساده تشخیص را راحت تر کرده و به لوگو اجازه میدهد روان و بیادماندنی باشد. لوگو های تاثیرگذار در عین حال که تهی نیستند، چیزی غیرقابل پیشبینی و منحصر بفرد در خود دارند. لوگو های ساده اما قدرتمند، به دنیای کسب و کار نفوذ کرده و همیشه ثابت میکنند بهترین نشانه از شما در طول زمان خواهند بود. اصولا دلیل داشتن لوگو این است که نام محصول یا شرکتتان در ذهن مشتری ثبت شود. و این تنها زمانی اتفاق میافتد که چشم بتواند بدون تلاش زیاد و به راحتی لوگو را بخواند.
همانند آرم های تجاری ، بنر ، کارت ویزیت ، و … امر سادگی را در طراحی استند ، هدر سایت ها و همچنین کاور آهنگ هم پیشنهاد میکنم .
در ادامه مقالات طراحی لوگو و در بخش بعدی این مطلب بیشتر درباره 7 اصل فوق العاده در طراحی لوگو پرداخته خواهد شد .